REGRESAR BACK TO

 

 

JAUME TORRENT guitarra

 PALAU DE LA MÚSICA CATALANA

 SALA EL PETIT PALAU

 

dilluns, 9 de juliol de 2007, 21 h.

 

 Concert en el 20è aniversari de la mort de

FREDERIC MOMPOU

organitzat per la Fundació Frederic Mompou i

Joventuts Musicals de Barcelona

amb la col·laboració del Palau de la Música

 

 PROGRAMA:

 

F. MOMPOU Obra per a guitarra

J.S. BACH Suite en Mi menor, BWV 996

L.  MILÁN Sis Pavanes

 

 Palau de la Música Catalana

(carrer del Palau de la Música 4-6)

Entrada 12 Euros. Socis de les Joventuts Musicals 6 Euros.

Entrades a la venda a les taquilles del Palau (de 10 a 21 h.) al telèfon 902 442 882.

www.palaumusica.org i per e-mail a [email protected]

Més informació:

Telf. 93 2153657 ? [email protected] ? [email protected] ?

www.jmbarcelona.com ? www.fundaciomompou.cat

L´obra per a guitarra de

FREDERIC MOMPOU

 

El personalíssim llenguatge de Mompou  trobà en la guitarra un vehicle idoni a través del qual expressar amb naturalitat el refinament, l?intimisme i la melancolia que li són propis. Aquesta idoneïtat explica  -en part-  la gran acceptació que ha tingut l?obra per a guitarra de Mompou, considerada actualment com una de les millors aportacions al repertori del segle XX d?aquest instrument.

 La Suite Compostel·lana composta l?any 1962, sorgí de la amistat que -un any abans- s?inicià entre el compositor i Andrés Segovia a Santiago de Compostel·la, on coincidiren com a mestres del famós curs internacional d?estiu. De bon principi l?obra esdevingué àmpliament reconeguda i passà a formar part del repertori de concert d?un gran nombre de guitarristes que la difongueren arreu del món. La Cançó i Dansa núm. 10 sobre dues cantigues del Rei Alfons X -el manuscrit autògraf va ser descobert recentment a l?arxiu d?Andrés Segovia- fou transcrita per a guitarra pel propi Mompou d?una primera versió per a piano que porta el mateix títol. La Cançó i Dansa núm. 13, última de les composicions escrites per a guitarra, està bassada en dues cançons tradicionals catalanes: ?El Cant dels Ocells? i ?El bon caçador? i està dedicada a Narciso Yepes.

 

 L?obra per a guitarra de

FREDERIC MOMPOU

 PROGRAMA

 

1ª part

 

SIS PAVANES?????????????????.??????.. L. MILAN  (s. XVI)

 

SUITE EN MI MENOR PER A ?LAUTENWERK? (BWV 996)?.?.??.J. S. BACH (1685-1750)                                                                                                                                                                                                   

Preludi (Passaggio-Presto)   

Allemande

Courante

Sarabande

Bourrée

Gigue
 

2ª part

 

CANÇÓ I DANSA núm. 10?????????..??????..??. F. MOMPOU (1893-1987)

(Sobre dues ?Cantigues? del Rei Alfons X)                                                 

 CANÇÓ I DANSA núm. 13

(Sobre ?El cant dels ocells? i ?El bon caçador?)

 
SUITE COMPOSTEL.LANA

              Preludi

              Coral

              Bressol

              Recitatiu

              Cançó

              Dansa (?muñeira?)

  

            «Jaume Torrent pure gold en el concert de Oakland».
M. Friedman. Piedmont Post (California.USA, 2004)

           

Jaume Torrent ha desenvolupat una tècnica guitarrística amb la que aconsegueix una projecció de so superior a la que s?obté amb les tècniques més internacionalment divulgades. Amb aquesta tècnica, Torrent amplia la gamma de intensitats sonores de la guitarra augmentant la seva capacitat expressiva i possibilitant una equilibrada integració de la guitarra en agrupacions de cambra i orquestrals sense necessitat d?utilitzar medis d?amplificació.

La seva constant presència en els escenaris internacionals l?ha portat a actuar com a  solista de importants orquestres europees i americanes -Orquestra Simfònica de París, Orquestra de Cambra de Israel, Orquestra Simfònica de la RAI, Filharmònica Nacional de Ucraïna, Orquestra de la R.T.V. Espanyola, Bilkent Symphony Orchesta, Orquestra de la Radio Búlgara, Orquestra de la R.T.V. de Luxemburg, American Wind Symphony, Symphony Orchesta of Bursa, Westcoast Shymphony Orchestra, Orquestra Simfònica de València, etc.- havent estat  dirigit per directors com R. Frühbeck de Burgos, Ph. Entremont, E. García Asensio, C. Mansur, H. Pensis, R. Austin Boudreau, M. Natchev, M. Galduf, I. Palkin i  G. Aykal, entre altres.

Ha estrenat concerts de importants compositors espanyols actuals com «La Sisena Nit? de J. Cervelló i «Concertante per a guitarra, percussió i cordes» i ?Concert de Tardor? de X. Benguerel i entre els seus enregistraments cal destacar l?integral de l?obra per a guitarra sola de H. Villa-Lobos per a PDI i el primer enregistrament mundial en DVD del ?Concert d?Aranjuez? de J. Rodrigo patrocinat per Pioneer.

La seva intensa activitat en l?àmbit de la música de cambra li ha permès adquirir un amplíssim repertori i compartir l?escenari amb destacats instrumentistes com J. Gold, P. Fiordaliso i D. Ballesteros (violí), A. Nicolescu i M. Hayashi (violoncel), L. Tena (castanyoles), M. Barrera (arpa), G. Dsyubenko (piano), A. Serra (flauta), etc.

Ha estat guardonat amb el Premi de la Fundació «Golden Fortune» de Ucraïna en reconeixement a la qualitat i popularitat de la seva trajectòria artística.   

            Ha estat catedràtic de guitarra i director del Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona i actualment, es responsable de l?aula de Guitarra «Miquel Llobet» en la Acadèmia Marshall, fundada por E. Granados i dirigida per A. de Larrocha.

Com a compositor és autor d?un extens catàleg d?obres publicades en editorials  com Schott i Trekel d?Alemanya i Boileau, Clivis i Piles d?Espanya i recentment ha estrenat a Sant Francisco (USA) el seu ?Concert per a violí, guitarra i orquestra? amb la Kensington  Symphony Orchestra sota la direcció de Geoffrey Gallegos.

            El passat mes de març va fer la seva presentació al Japó a les sales ?Pau Casals? de Tokio i ?Izumi? de Osaka.